6/05/2012

Forts vernissage

Har insett en sak att när jag skriver att jag ska göra något imorgon, ex. visa fler bilder imorgon. Så blir det aldrig så. Det är som att jag inte kan göra så som jag säger.... därför blev det en dags uppehåll här på bloggen. Livet kom ifatt mig igår, Vilgot fick vattkoppor, så pappa fick komma och hjälpa mig att passa honom, medan jag skrev in mig på Arbetsförmedlingen, som jag lovade mig själv att jag aldrig mer skulle behöva besöka.
Arbetsförmedlarna var verkligen duktiga och det gick så snabbt det kunde med mötet... men det är någonting med stämningen, det ligger en hopplöshet i luften som gör att man faller sönder så fort man kliver in där. Jag var helt slut efter någon timme där och var verkligen tvungen att bita ihop för att klara resten av dagen.
Vad gjorde jag där.... jo.... ska söka starta egetbidrag och då måste man vara inskriven på arbetsförmedlingen och igår var första dagen efter skolan slut.

Jaja... mycket babbel och lite verkstad... här kommer en bildkavalkad igen från utställningen.
Johanna som var less på sin mor som bara köper kläder. Hon tog hennes mammas nya kläder hon aldrig använt, utan bara haft i garderoben. Sydde om dem med enkla medel, för att visa hur lätt det är att förändra. Johanna sa att det svåraste var att sy om kläderna så att de skulle passa hennes mamma och inte utgå från hennes egen smak. 


Lina har gjort dessa superläckra lampor av bokblad och böcker. De är definitivt bland mina favoriter.

Jaha... de här sakerna känner ni igen från förra inlägget.

Malin har byggt en ny fungerande dator av datordelar från avlagda datorer och containerfynd, datorn rymms dessutom i en symaskinsväska... Superkul idé tycker jag.

Eva har sytt dessa läckra kuddar av överblivna dukar och andra spilltyger. Det är små metalldetaljer i mitten gjorda av ölburkar.

och vill ni se utställningen och är i krokarna av Eskilstuna är den uppe till och med den 29 juni på Studiefrämjandet i Eskilstuna, kungsgatan 13. Välkomna!

1 kommentar:

  1. Roligt med utställning. Och vilka fina lampor du gjort! Tack för att du visar så mycket inspiration här på din blogg!

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.