5/28/2012

DIY måla salladsbestick

Mammas present del 2: Som jag sa i tidigare inlägg, älskar min mamma turkost och rosa, så jag fortsatte på det temat.
Salladsbestick inhandlades på secondhand affär och målades om i turkost. Glöm inte att maskera det du inte vill måla, så får du fin kant mellan trä och järn. Viktigt när du diskar att inte blötlägga besticken helt, för då tror jag färgen lossnar.


 En av de godaste sakerna på sommaren är jordgubbar! kan äta nääästan hur många som helst :)

Så detta var mammas presenter, turkosa lyktor, rabarberchutney , målade bestick och tårta. Nedanför ser ni bild på hur de såg ut innan jag målade om dem, med maskeringstejp.
 

5 kommentarer:

  1. Men va snygga de blev, jättefina presenter! Jordgubbarna ser supergoda ut!
    Så snygga bilder!
    Ha det bra!
    kram

    SvaraRadera
  2. Så glad jag är att du tittade in till mig. För nu har jag ju hittat dig. Och här var det lätt att trivas må jag säga. Får bli följare minsann!

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  3. Hur snyggt som helst! Vill också måla om gamla bestick!

    SvaraRadera
  4. Tjusigt! Fina bilder och fina färger!

    SvaraRadera
  5. Såklart! Varför har ingen tänkt på det tidigare? Jätte-fint ju! Kram /Nellie

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.