11/24/2011

Det nygamla skåpet

Nu har vi äntligen fått hem vårt gamla vitrinskåp, det var tidigare i lackerad mörk ek och det har stått hemma hos svärföräldrarna sen vi byggde om huset. Nu är det omlackerat och har funnit sin plats tillrätta här hemma. Är så glad att vi behöll det och målade om det.


Vi tog hjälp av duktiga och proffsiga lackerare och skåpet känns som nytt. Kul med bra folk som håller vad de lovar och levererar inom tidsplan, så bor ni i Södertälje området och behöver en duktig lackerare kan jag verkligen rekommendera Hagströms. Hade aldrig fått det så fint själv. Hade dessutom blivit halvt galen på att slipa rent alla krusiduller... för noggrannt underarbete är inte min främsta förmåga...

5 kommentarer:

  1. Såååå fint !!!:) Älskar dessa härliga skåp...:)
    Dottern har fixat ett liknande med glas dörrar,och knallgul-målat, används för tillfället som skoskåp i hallen...:)
    Blir riktigt sugen på att fixa ett till mig själv nu...:)
    KRAMAR till dig, Cia:)

    SvaraRadera
  2. Väldigt vackert och jag förstår att det inte hade varit lätta med krusidullerna. Står inför egen renovering av köksstolar och ska till med just det. Det är den tunga biten...
    Ha det gott Helena oh tack för alla fina bilder och inspiration.
    Kram
    ÅSa

    SvaraRadera
  3. Riktigt snyggt! Jag har ett liknande som jag ska måla vitt! Ha en bra helg!

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.