10/03/2011

En dag på stan...

Åh! det var så länge sen jag åkte in till stan, älskar pulsen och allt som händer. Men idag fick jag möjlighet. Gick runt lite på söder och kungsgatan. På Stockhome fann jag en vacker kudde som är av svensk design och tillverkad i enlighet med Fair trade. Vilket jag tycker känns bra.




En bok jag länge velat köpa är Fabulös Keramik, det är keramikern Frida Anthin Broberg som har skrivit boken och jag har följt hennes blogg ett tag nu och är imponerad av alla fina saker hon gör.
Boken var en fröjd för ögat och själen... så vackra bilder och lätta beskrivningar, så alla kan verkligen göra vacker keramik. Jag kände hur hjärnan gick på högvarv och hur mycket jag längtar till leran igen. Den har ju legat på vänt nu sen skolan började, men jag saknar den.
Ska jag vara riktigt ärlig så är det svårt att finna böcker som inspirerar så mycket som denna, eftersom jag matas med bilder dagligen, via bloggar och inredningstidningar. Jag kan ibland känna viss besvikelse över att böckerna inte ger mer. Men denna bok vet jag att jag kommer titta igenom många gånger och njuta lika mycket varje gång. Det kommer nog bli min bibel :)

Har förstått att ni önskar mer pyssel och inredningsbilder från kommentarerna ni skrivit i utlottningen av handledsvärmarna. Jag ska verkligen göra mitt bästa.
Till alla nya läsare vill jag hälsa er väldigt välkomna, känner ni för det får ni väldigt gärna lämna en kommentar nedan, det är ju så kul att veta vilka ni är :)

4 kommentarer:

  1. Nu är jag här och tittar in på din fina kudde...:)
    Älskar dessa ljuvliga böcker med underbara bilder på inspiration ,samt med små tips som är roliga och lätta att utföra...:)
    Sen är det inte helt fel med ett fint omslag på boken, för då kan den pryda liggandes någonstan....Gillar även böcker som dekoration...:):)

    Ha en underbar dag...:)
    KRAMAR till dig, Cia:)

    SvaraRadera
  2. Kudden är jättesnygg dessutom :-) Jag avundas dig som har nära till att åka in till storstaden och strosa. KRAM Anna

    SvaraRadera
  3. Oj oj vad fint du skriver! Jag blir så glad! Verkligen roligt att du gillar den! Tack! Lycka till med din keramik!
    Kram Frida

    SvaraRadera
  4. Så fint du skriver om Fridas bok! Hon är så duktig och det framgår verkligen i boken :)

    Jag önskar dig en fin dag!
    //Sofia

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.