9/05/2011

Formex del 3

Här kommer en sista bildkavalkad med inspirerande saker på Formex. Det som känns lite oroväckande är hur otroligt många företag som nyproducerar produkter som ska se återbrukade ut.
Önskar att branchen hade kommit längre i sitt tänk när det gäller miljöpåverkan och goda arbetsförhållanden.

Ett företag som medvetet arbetar med att minska miljöpåverkan och bättre arbetsmiljö är Dixie. I höstens sortiment finner ni dessa ljuslyktor och flaskor av delvis återvunnet glas och de fina förvaringsboxarna i återvunnet papper.
Bilder tagna med tillstånd i Dixies monter
Vid entré torgets utställning föll ögonen på den fina påsen gjord av tidningspapper, vi har nämligen tema papper i skolan denna vecka och håller på att göra liknande saker. Den vackra pallen av vedträn är från House Doctor.
Ett annat företag som sysslar med återvinning är Smällkaramell som klär om gamla möbler till riktiga färgprakter, spillbitarna sänder de vidare till skolor i Sverige så att de kan återanvändas.

3 kommentarer:

  1. underbart...tack för bilder..hoppas du ahr mera..jag besökte aldrig mässan denna höst..:((( trevlig blogg kommer tebax..och välkommen in till mej..lite internationll touch har jag..och under ombyggnad..tjing

    SvaraRadera
  2. Åh! Hej!
    Hur är det? Alldeles fantastiskt underbart på Recycle? Jag fick en chock nu på rumslig, men jag behöver nog bara vänja mig. Lite annorlunda arbetssätt o sånt. Men men, jag har nog hittat rätt =)
    Vi ses tyvärr inte på recycle-kursen, den är nästa år för mig. Typiskt. Jag har några timmar "ledigt" ibland, så jag dyker upp snart!
    Puss o kram o hej o hå,
    Mycket fin förändring av bloggen förresten! Hurra för den!

    SvaraRadera
  3. Hej! Trillade precis in på din blogg & såg dina fina bilder :) Kul att det finns återvinningsdesign att studera! Själv sysslar jag med "förvandlingsdesign för liten & stor"; kika gärna in på min hemsida & blogg. //Ulrika

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.