6/04/2011

En inspirerande loppistur

På vägen från Hunnebostrand tog vi en liten avstickare in på en loppis som hette "Lusthuset Lyckeberg i Kville". Detta var inte en loppis som de kan se ut ibland, massor av grejer på liten yta. Utan denna loppis var verkligen en fröjd för ögat med noga utvalda saker.
Detta vackra lusthus har ägarinnan Gerd byggt av gamla fönster som hon samlat både från Norge och Sverige under flera år. De olika fönstrena med olika strukturer, färger och spröjs skapade en sån vacker och personlig känsla. Jag ångrade genast att vi gjorde oss av med alla vackra fönster från gamla huset.
Missa inte detta ställe om ni mot förmodan skulle åka förbi Kville i sommar (ligger i närheten av Hamburgsund) under sommaren. Imorgon tänkte jag visa vad jag köpte för något.
Nu är jag hemma efter fem dagar på västkusten, det har varit en riktigt inspirerande resa, dock har vi inte hunnit måla lika mycket som jag trodde, men ibland är det viktigare att inhämta inspiration än att bara producera och nu har jag massor av idéer till måleriet som varit lite trögt under året.

Snart kommer mina grabbar hem från Falun och jag ska äntligen få träffa dem efter många dagar ifrån varandra.
Önskar er en trevlig helg :)

4 kommentarer:

  1. Vilket underbart lusthus! :)

    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. DU skulle ha boxerat lusthuset med dig hem för det avr ju underbart!!! Åh så kul att få se ditt nya inköp. Helt rätt inställning gumman inspirationenn är värt masor!!! Hoppas att du får en mysig dag i morgon med grabbarna, dem har nog saknat dig massor oxså!!! Kramar

    SvaraRadera
  3. Vilket mysigt ställe!! :)

    SvaraRadera
  4. What a cute cabin. I'm envious!

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.