3/31/2011

Vi tog dalahästen med oss hem...




Börjar inse att jag har en viss förkärlek till dalahästar. Denna svarta goding har jag spanat in ett tag nu och slog till när jag var i Mora i förra veckan. 
I skolan har jag gjort en variant av dalahäst som jag tillämpat i nästan alla tekniker vi arbetat med. Det är sista dagen för inlämning inför vernissagen vi ska ha här i skolan nästa vecka, så idag har jag ramat in två relieftryck med dalahästar. Bilder på dem kanske dyker upp här framöver. 

10 kommentarer:

  1. Snyggo!

    Du måste ju visa projektet! vill se ju...

    Puss!

    SvaraRadera
  2. Så fin!:)
    Jag är oxå förtjust i dalahästar,det står ett par stycken här, och jag saknar någon till, skulle gärna vilja få tag på de dalahästar Ikea hade för några år sedan, ångrar att jag inte köpte någon då....?:)
    KRAMAR till dig, Cia:)

    SvaraRadera
  3. Dalahästar är verkligen fina, dock gillar jag dem inte i original färgen ;)

    Fin blogg du har förrästen, ramlade in här och tur var väl det!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Gillar dalahästar bara de inte är oranga och plottrigt målade. Stilrena som din goding går alltid hem :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Vad roligt med utställning!! Lycka till!
    Låter väldigt fint, ser fram emot att se de!
    Svart dalahäst är bara så snyggt!!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Kasnke dags att plocka fram mina dalahästar, inser jag nu! Kul med utställning!

    SvaraRadera
  7. Ja, det tycker jag med är fint.. Den svarta var fin.. mycket fin..

    ♥Mia

    SvaraRadera
  8. Snyggt! Och visst vill vi se vad du gjort i skolan. Relieftryck låter spännande.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Âr oxå där, ÂLSKAR dalahästar helt plötsligt! Blev så efter att jag flyttade "utomlands!!!
    De är finast med en färg tycker jag, iaf i interiör tillfällen ;o)

    Fint bord du ordnat! Min pojkar har släpat hem inte mindre än 3 pallar de ska göra koja av...kan ju hända det blir 2 näe de ska börja jobba till våren!

    Klem Anna

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.