3/15/2011

Hyllor/byråer och sen ett litet DIY tips

I dag är det tisdagstema på fabriken. Har inte hunnit fota nya bilder till detta inlägg, så ni får hålla till godo med några gamla :)
Hemma hos oss har jag just konstaterat att vi inte har så många hyllor eller byråer. Den enda byrån vi har är denna som står inne i sonens rum
Detta är ett loppisfynd som jag sedan målat om. Egentligen gillar jag verkligen byråer, de är superbra till förvaring för leksaker och kläder. Men än så länge finns bara denna raring.
Den hylla vi har hemma är denna från IKEA som jag enkelt stylat om med att klistra ett tyg på baksidan. Här använde jag mig av vanlig maskeringstejp, för att klistra fast tyget. Det är bra med maskeringstejp för det är oftast lätt att ta bort utan att det blir några fula märken efter. Svårare än så behöver det inte vara för att ändra om något. Sen är det så enkelt att byta ut tyget ooommm.... alltså bara om jag någonsin skulle tröttna :) för det händer ju aalllldddriiiiig :)

Om vi någon gång skulle lyckas få till hallen lite trevligare, skulle gärna denna byrå få flytta in
och sen en liten lykta kanske? Lyktor kan man nämligen, enligt mig, aldrig ha för många utav.

Ha en riktigt bra tisdag nu och sköt om er!
Kram
Helena

9 kommentarer:

  1. Åh, jag gillade verkligen ditt loppisfynd! Snyggt!

    SvaraRadera
  2. Superfin byrå! Och vad smart med tyget bakom hyllan, det har jag aldrig tänkt på...hmm...:)
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Åh åh åh vilken fin lykta! Och jättefint med tyget där inne? Smart med maskeringstejp!!
    HA en fin dag!
    Cecilia

    SvaraRadera
  4. Snyggt med tyg på baksidan och va smart att använda maskeringstejp :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Supersnyggt loppisfynd - Wow!
    Vem vill inte ha en snö-byrå, just nu det enda jag längtar efter som innehåller ordet snö.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Vad fint du har gjort om byrån och bokhyllan.

    SvaraRadera
  7. Vad kul att du visar först en byrå som jag med har - den är BRUN! ska bli vit. Och sen visar du den byrå jag önskar mig om den inte vore så DYR. Visst är den dösnygg?

    Du nu har det snart blivit så vårligt ute att vi småte ta den där latten snart! Eller?

    Stor kram till dig,

    Lina i Tumba :)

    SvaraRadera
  8. Så, så smart med maskeringstejpen!
    Och byrån gillade jag stort!
    Snyggt.

    Gillade din kommentar hos mig=))
    Vi är ju såna tokar som släpar möbler fram och tillbaka.
    Det känns som att det bara är att gilla läget*skrattar*

    Hoppas att du får en skön fortsatt vecka/
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  9. åå så fina leksaker jag hittar här och där hos dig! precis vad jag behöver som går i barnrumstankar här! mini

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.