2/15/2011

Någonting att äta med

Mina klasskompisar tittade skeptiskt på mig när jag gick ut på gården och la bestick i snön, för att sedan fota av. Ja vad gör man inte för fabriken :) Idag är det nämligen bestick och tallrickstema. Men som ni förstår hade jag ingen lust att släpa på mitt porslin till skolan för att försöka fota av det, så det fick stanna hemma :)

Dessa vardagsbestick är från Anders Petter, till fest och högtider dukas det med silverbesticken som ärvts av sambons mamma. Det känns lite extra lyxigt och det är kul att man använder silvret istället för att det bara ligger i skåpet.
Några andra bestick jag tycker om är Jonas Bohlins Salvia kollektion, fick en stor serveringsslev i julklapp från förra jobbet, det var i samband med det som jag fick upp ögonen för resten av hans kollektion.



Bilder lånade från klong.se

Jag är nog världens lyckligaste som har så fina läsare som kikar in här och skriver så fina kommentarer så ibland blir jag tårögd av all omtanke som finns. Tack!

Något annat som gör mig väldigt lycklig är att få gå på denna härliga skola, just nu har vi ett band som spelar jazz i cafeterian. Eskilstuna folkhögskola har nämligen även en musikutbildning, så vi får lyssna på massor av bra musik samtidigt som vi målar och skapar. Kan det bli bättre?!

10 kommentarer:

  1. Det är ju JAG som är världens lyckligaste, som får titta in till dig, och din inspirerande blogg...:)
    KRAMAR och njuuut av den härliga jazzen, medans du skapar allt FINT...:)Cia:)

    SvaraRadera
  2. Rolig idé att lägga dem i snön! :-)

    SvaraRadera
  3. Snygga bestick! Vi är på gång och köpa nya och det finns ju en hel uppsjö av dem!!! Herre jisses vilka svåra val det blev! :P i-landsproblem? Javisst! haha!

    SvaraRadera
  4. Fina bestick. Kul att presentera dem i snön :)

    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Haha! Ja det är snyggt med lastpallar men sambon min skulle vägra ta in de innanför vår tröskel. Har en känsla av att det kommer bli något modernt i stilen...

    SvaraRadera
  6. Fina foton! Och en härlig tolkning av temat...
    Ha en fortsatt bra tisdag.
    Kramen.

    SvaraRadera
  7. Snyggt med snön! :) Hitade hit via Nanna. Du, gillar du lastpallar nämnde du? Om du inte bor för långt bort och har bil, kan du få några pallar av mig. Jag har nästan alltid för många. Som vi ibland (flåt flåt) SLÄNGER!

    Hej från butik C´est la vie och Lina

    SvaraRadera
  8. Fantastiskt! Gillar det här...det kallas livskvalitet..när man gör nåt sådant, som att fotografera i snön!!! Du får nog flera baggar av mig idag! :) Fint

    Ha en bra dag
    kram/
    Smulan

    SvaraRadera
  9. Men här är ju jätte mysigt att vara!
    Så det är klart vi kikar in ,, )

    xoxo

    SvaraRadera
  10. Vad härligt, jag skulle också vilja ha fina silverbestick att ta fram vid finare middagar.

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.