1/13/2011

Litet badrumstips

Under byggets tid hade min sambo ansvar för allt vad gäller byggnadskonstruktion. Medans jag hade ansvar för att planera kök, badrum och ytskikt i hela huset. Det blev en hel del tid på diverse byggmarknader och funderingar över hur man ville ha det.

En sak som störde mig var att alla badrumsskåpen var så dyra och det fanns inget tillräckligt stort till vårt badrum. Bestämde mig då för att bygga ett eget med hjälp av köksinredning från IKEA, köksskåpen skulle nämligen klara viss väta. Bänkskiva och spegel handlade jag från samma varuhus. Handfat och blandare "LOVE" som jag är förälskad i, hittade jag hos Svedbergs.

Det bästa med denna lösning är att den har så mycket förvaring, sen blev det till halva priset mot vad badrumskåpet jag tittade på skulle kosta.

9 kommentarer:

  1. Halloj!

    Vilket superbra tips!!! Jag håller just på och spanar efter smarta och inte för dyra lösningar till vårt lite opraktiska badrum. Man vill ju ha mycket förvaring, fina möbler och bra belysning och det brukar inte bli så billigt. Men du har lyckats kanon!

    TACK
    Marie

    SvaraRadera
  2. Vilket bra tips! Låter som en bra arbetsfördelning ni hade tycker jag. :)

    Sv: Ja med småbarn och chokladätande mammor är det nog bäst att man väljer en soffa med avtagbar klädsel. :)

    SvaraRadera
  3. Smart och snyggt! Ikeas skåp är bra till mycket. Skönt att ha stängd förvaring just i badrummet också, blir lätt rörigt annars..

    SvaraRadera
  4. Jättesnyggt! Såsmåningom är det dags för oss att göra badrum på övervåningen, ska bli kul. Handtagen till skåparna, kommer de också från ikea?

    SvaraRadera
  5. så fint!!!hur har du gjort dom?bänkskivan är jättesnygg,är det oxå ikea??

    SvaraRadera
  6. svar till anonym: De tre fläktskåpet skruvades ihop och fästes på väggen. Bänkskivan är från IKEA men jag tror att den inte finns längre i deras sortiment. I bänkskivan och skåpet under handfatet gjordes hål för att rören skulle kunna gå igenom. Rörmokare hjälpte oss med handfatet och att koppla in vattenledningarna. Hoppas att jag svarade på din fråga.
    Önskar dig en trevlig kväll
    /Helena

    SvaraRadera
  7. jaaa,tack så mycket,nu är det bara att bestämma vilken lucka man ska ha...

    SvaraRadera
  8. Blandaren från Svedbergs är underbar. Jag har en likadan i min lägenhet i stan och har även duschblandaren and i just LOVE it.

    Vänlig hälsning

    Pållan

    SvaraRadera
  9. Hej, snyggt! Samma kran som vi har i vårt stora badrum, älskar den :) Du var köpte du handtagen till skåpen?

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.